Стан розгляду звернень громадян у 2013 році
З метою реалізації конституційних прав і свобод людини та підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері проведено аналіз стану розгляду звернень громадян у Перевальському районному суді за 2013 рік.
Розгляд звернень громадян в суді проводиться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.
Відповідно до наказу голови суду обов’язки щодо питань ведення діловодства по зверненню громадян покладено на заступника керівника апарату суду.
В суді встановлено графік особистого прийому громадян, згідно якого прийом громадян здійснюється керівником апарату суду щопонеділка з 10-00 години до
12-00 години та щоп’ятниці з 10-00 години до 11 годин 30 хвилин й заступником керівника апарату щовівторка та щочетверга з 10-00 години до 12-00 години.
Відповідно до статей 1,3 Закону України « Про звернення громадян», громадяни України мають право на звернення до суду з пропозиціями ( зауваженнями ), заявами ( клопотаннями ) та скаргами щодо порушених особистих прав та інтересів.
У 2013 році до Перевальського районного суду Луганської області надійшло та розглянуто 20 письмових звернень громадян.
Більшість скарг стосувались незгоди громадян із судовими рішеннями. У скаргах наводились міркування про порушення вимог матеріального та процесуального права, висловлювались вимоги щодо перегляду судового рішення.
Бувають випадки, коли до суду надходять позовні заяви, які не відповідають вимогам цивільного процесуального законодавства України, тому суддями такі позови залишаються без руху, надається строк для усунення недоліків. Більшість громадян реагують критично і, як наслідок, скарга на дії судді.
Звернень громадян у вигляді пропозицій з висловленням порад, рекомендацій щодо організації діяльності Перевальського районного суду протягом 2013 року не надходило.
Всі письмові звернення громадян розглянуті в строки, встановлені чинним законодавством.
Відповідно до ст. 5 Закону України від 02.10.96 року “Про звернення громадян” зі змінами та доповненнями, у всіх зверненнях, які надійшли до суду зазначено прізвище, ім'я, по-батькові, місце проживання громадян, викладено суть порушеного питання.
Всі звернення та скарги громадян, які надійшли до Перевальського районного суду в 2013 р., зареєстровані в КП «Д-3» по вхідній кореспонденції та в журналі реєстрації заяв і скарг, як того вимагає чинне законодавство.
На кожну заяву і скаргу заведено окреме провадження, де зазначено реєстраційний індекс, який складається з початкової літери прізвища скаржника, порядкового номера звернення, відповідно до реєстрації заяв і скарг.
Після реєстрації звернення громадян того ж дня передаються на розгляд голові суду, який своєю резолюцією встановлює термін вирішення та надає конкретні вказівки виконавцям.
Головою суду ведеться контроль за станом розгляду звернень, своєчасне та якісне повідомлення заявників про розгляд, перевірку їх заяв і скарг.
Повна відповідь з роз'ясненнями та порадами дана кожному громадянину.
На підставі Указу Президента від 13 серпня 2002 року “Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення” судом приділяється велика увага забезпеченню розгляду звернень громадян та вирішенню порушених у них проблем, задоволенню інших законних прав та інтересів.
З проведеного аналізу, можливо зробити висновок про юридичну необізнаність населення, про невизначеність в деяких питаннях законодавства, про вимагання здійснювати правосуддя на користь скаржників, незважаючи на Закон, про небажання заявників звернутися за правовою допомогою до фахівців права..
Для покращення роботи з питань звернення громадян необхідно об`єктивно і вчасно перевіряти заяви та надавати обґрунтовану відповідь, виявляти та усувати причини, що породжують звернення та скарги громадян.
Судом щоквартально аналізується стан роботи по розгляду звернень громадян, їх питома вага та результати обговорюються на оперативних нарадах працівників суду, на яких приділяється увага питанню етики державного службовця, як на роботі так і поза нею. Крім того з працівниками суду проводяться семінарські заняття, де досконало вивчається Закон України від 2 жовтня 1996 року “Про звернення громадян”.
На підставі викладеного, з метою покращення роботи по розгляду звернень громадян запропоновано обговорити даний аналіз на оперативній нараді суддів та працівників суду, всім працівникам апарату суду якісно виконувати свої службові обов’язки з чітким дотриманням вимог чинного законодавства, постійно проводити семінарські навчання з питань вивчення Закону України « Про звернення громадян»
Керівник апарату
Перевальського районного суду О.Ф. Петренко.