flag Судова влада України

В парламент внесено Проект Закону про внесення змін до статті 276 Кримінального кодексу України (щодо підвищення ефективності забезпечення безпеки руху та експлуатації транспорту)

19 вересня 2013, 09:14

 Метою законопроекту є приведення законодавства України про кримінальну відповідальність з питань забезпечення безпеки руху та експлуатації транспорту у відповідність до загальновизнаних норм, принципів міжнародного права та міжнародних стандартів, підвищення ефективності запобігання та протидії злочинним порушенням правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного чи повітряного транспорту з врахуванням позитивного зарубіжного досвіду країн пострадянського простору та високорозвинених європейських держав.

Проектом Закону України “Про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо підвищення ефективності забезпечення безпеки руху та експлуатації транспорту)” пропонується виключити з частини першої статті 276 Кримінального кодексу України слова “якщо це створило небезпеку для життя людей або настання інших тяжких наслідків” і розширити її зміст доповнивши текстом - “якщо це спричинило потерпілому середньої тяжкості чи тяжкі тілесні ушкодження або заподіяли велику матеріальну шкоду” після слів “засобів сигналізації та зв'язку”.

Враховуючи вищезазначене, у законопроекті передбачається виключення частини другої статті 276 Кримінального кодексу України - “ті самі діяння, якщо вони спричинили потерпілому середньої тяжкості чи тяжкі тілесні ушкодження або заподіяли велику матеріальну шкоду”. При цьому передбачається, що частина третя статті 276 чинного Кримінального кодексу України після внесених змін стане, відповідно, частиною другою.

Тобто, згідно законопроекту кримінальна відповідальність за статтею 276 Кримінального кодексу України повинна наставати не за будь-яке абстрактне створення небезпеки, а лише за реальне заподіяння шкоди життю або здоров'ю людини з необережності. Адже, згідно з нині чинною редакцією диспозиції ч. 1 ст. 276 КК України, небезпеку для життя людей або настання інших тяжких наслідків гіпотетично становлять практично будь-які порушення правил безпеки руху та експлуатації транспорту (як джерела підвищенної небезпеки), оскільки вони можуть спричинити аварію чи катастрофу.